Eshopista: Budování značky v e-commerce
Soutěžící | Acomware |
---|---|
Klient | Acomware |
Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce
Ondřej Klega - Garant programu
Terezie Charvátová - Event Manager
Magdaléna Divišová - Moderátorka
Patrik Gajdoš - Copywriter
Marek Říha - Moderátor a garant programu
Ondřej Ševčík - Videomaker
David Vurma - CEO
Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu
Eshopista: Budování značky v e-commerce nabídl line-up plný špičkových odborníků, podnikatelů a influencerů, kteří se podělili o své zkušenosti s budováním značky. O zkušenosti z praxe a nejnovější trendy se s posluchači podělili zástupci z Notina, Glami nebo Footshopu. Na vzdělávací program navázala afterparty. Na přípravě akce se podílel interní realizační tým společnosti Acomware doplněný o externí dodavatele techniky, mobiliáře, fotografa a hostesek. Výsledek: - Účast významných podnikatelů a marketérů napříč celou e-commerce. - 65 % hrazených vstupů. - Mediální výstupy (v 5. ročníku šlo o akci s nejvíce výstupy v oborových médiích). - Publikace vzdělávacích videí na YouTube, které pomáhají v edukaci o online marketingu. - Navazování nových obchodních příležitostí. Cílem platformy Eshopista je popularizace české e-commerce scény, přinášet exkluzivní podnikatelské příběhy a možnost nahlédnout do zákulisí e-commerce.
Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných
Kampaň byla postavena na online komunikaci a spolupráci s klíčovými partnery projektu: APEK, Zásilkovna a Seznam. Počet oslovených (newsletter - 4 300 kontaktů, kampaň na sociálních sítích (dosah) - 6 340 lidí). Tato čísla zahrnují pouze interní marketingové kanály a nezapočítávají dosah sociálních sítí a newsletterů partnerů. Návštěvnost webu v daném období - 9 225 uživatelů Reálně zúčastnění - 185 účastníků
Kreativita
Blíží se léto. Lidé už myšlenkami utíkají na dovolenou. A vy víte, že je potřebujete zaujmout dost na to, aby věnovali čas vašemu eventu na úkor svých přátel a rodiny. Eshopistu s podtitulem Budování značky v e-commerce jsme proto pojali jako letní akci. Pro navození správné uvolněné atmosféry jsme vybrali jako lokaci Tančírnu ve Žlutých lázních u břehu Vltavy. Propagace eventu na sociálních sítích a newsletterech záměrně hrála na emoce letní posh zábavy, show i neopakovatelné akce. To podporoval i výběr tématu White party navozující pocit elegance a posh, která se promítla do celého eventu. Do hlavního vizuálu, dekorace, mobiliáře i white business casual dress codu. Pro odlehčení atmosféry jsme využili přítomnost fashion hráčů z e-commerce trhu, kteří na akci přednášeli, proto jsme do programu začlenili během coffee breaku módní přehlídku. Doprovodný program měl také za cíl podpořit propagaci služeb společnosti Acomware prostřednictví konzultační zóny, kde mohli zájemci komunikovat bezplatně přímo s našimi odborníky na dané téma. Na vzdělávací program navázala afterparty, kterou provázel moderátor a DJ Nasty. Afterparty byla oslavou ukončení 5. ročníku Eshopisty. DOPLNĚNO - Ohlasy účastníků: PENKALA, Jan. [Dnešní #eshopista na téma budování brandu, určitě jedno z top témat e-commerce]. In: Twitter [online]. 20. 6. 2019 v 15:27. Dostupné z: https://twitter.com/PenkalaJ/status/1141699095305830400 MACHETTE, Johny. [Bylo to skvělé a děkuji za pozvání jen se omlouvám, že se nezdržím…] In: Twitter [online]. 20. 6. 2019 ve 19:48. Dostupné z: https://twitter.com/JohnyMachette/status/1141764897337987077 ZACHOVÁ, Hana. [Díky za pozvání @Eshopista. Bylo to velmi příjemné povídání a hezké prostory!]. In: Twitter [online]. 21. 6. 2019. ve 14:46. Dostupné z: https://twitter.com/HanaZachova/status/1142051188784939008 KOPŘIVA, Michal. [Minulý týden jsme s naším týmem zakončili na pátém ročníku Eshopista.cz, který...]. In: Linkedin [online]. červen 2019. Dostupné z: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6550341642262466560 ŘÍHA, Marek.[Rád bych touto cestou poděkoval celému týmu ACOMWARE...]. In: Linkedin [online]. červen 2019. Dostupné z: https://www.linkedin.com/posts/riha-marek_eshopista-acomware-budovaniznacky-activity-6550023288247074816--8qk MUELLER, Yvonne. [To se tak spokojeně po přehlídce @tmodels.cz bavíte a vytrhne vás najednou moderator…]. In: Facebook [online]. červenec 2019. Dostupné z: https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fivonnnka%2Fposts%2F10220700599771175 Affiliate network Dognet. [Dnes na Eshopista.cz konzultujeme…] In: Facebook [online]. 20. 6. 2019. Dostupné z: https://www.facebook.com/dognet.network/photos/a.944708042226285/2499095123454228/?type=3&theater tomashaskovec. [Super to bylo! Jedno mensi zastekani za @spokojenypes na @eshopista ;)…]. In: Instagram [online]. červen 2019. Dostupné z: Dostupné z: https://www.instagram.com/p/BzQkWlJidE8/
Náročnost a exekuce
Celou akci komplikoval redesign webu, který probíhal souběžně s organizací eventu. Za úpravami webu stály 2 cíle. Nová vizuální identita eventu i jednodušší správa webových stránek. Odhalení nového vzhledu webu navíc tematicky skvěle souviselo s tématem akce. Obojí se podařilo a nová identita propojovala akci na všech komunikačních kanálech. Úspěšné spuštění si ale vyžádalo svou daň. Kvůli řešení technických a jiných komplikací došlo ke zpoždění spuštění webu. Na prodej lístků, který probíhá pouze přes webové stránky, jsme z toho důvodu měli pouze 10 dnů. To na nás kladlo vysoké nároky na efektivitu komunikace. Ve spolupráci s partnery i našeho interního týmu jsme proto dávali důraz na letní tématiku, aby nabídka eventu víc zaujala zájemce. V prostoru, kde probíhala akce, bylo potřeba rozdělení na networkingovou a na přednáškovou část. Ne všichni se chtějí zúčastnit přednášek, a proto potřebujete prostor pro networking. V prostoru Tančírny byl bar a hrozilo, že by se lidé vzájemně rušili. Proto jsme využili stan, ve kterém probíhala hlavní část programu. I tak jsme ale šli do rizika kvůli technice. Kvůli kvalitě obrazu jsme využili LED stěnu umístěnou na pódiu ve stanu. Kdyby ovšem začalo pršet, hrozilo by poškození techniky i špatný zvuk v důsledku dopadů kapek o stanovou plachtu. To už ale měl v režii externí dodavatel techniky. Samotné téma brandingu představovalo výzvu. Pro svou popularitu kolem něho vzniká spousta nekvalitního obsahu. Chcete-li ovšem zaujmout špičky e-commerce, která je naše cílová skupina, musíte přijít s něčím opravdu kvalitním. Program proto z velké části tvořily zkušenosti odborníků z fashion trhu, kteří denně bojují s velkou zahraniční konkurencí a proto dávají při brandbuildingu velký důraz na návratnost. To zaručovalo kvalitu programu. Kroky exekuce eventu Eshopista: Budování značky v e-commerce: Stanovení termínu, tématu a příprava programu Určení rolí v interním realizačním týmu. Na akci se podíleli oddělení Backoffice, Kreativa nebo Performance Příprava interních dokumentů pro realizaci (projektový plán v počátku organizace akce, technický a dramaturgický scénář pro moderátora a technický scénář se připravovaly týden před akcí) Výběr vhodné lokace a kreativy Výběr hlavního vizuálu, který se prolínal celým eventem Finální objednání externích dodavatelů Propagace eventu - e-mailing na interní databázi, komunikace a kampaň na sociálních sítích, webové stránky, využití propagace skrze partnery akce Realizace eventu v den konání Komunikace s médii Postprodukce fotografie a videa a jejich uveřejnění na sociální sítě Poděkování účastníkům a zaslání dotazníku spokojenosti
Přínos (vliv na chování/vnímání)
Vzdělávání v oblasti marketingu a budování značky Eshopista: Budování značky v e-commerce bylo místem pro sdílení know-how a zkušeností. Eshopista řešil aktuální témata, která pálí nejen odborníky z digitálního prostředí a na jiných konferencích se o nich příliš nemluví. Eshopista inspiruje české e-commerce prostředí. Pro zájemce o e-commerce obor máme Youtube kanál napěchovaný zajímavými tématy https://www.youtube.com/channel/UCdR7nBVBrzH1scDfX_Z0HYg Propojení a prohlubování obchodních vztahů Kromě vzdělávání si klademe za cíl spojovat lidi z různých firem a dát jim příležitost navázat nová přátelství i obchodní příležitosti během neformálního setkání a networkingu. Důležitým aspektem je setkávání lidí z oboru. Významní účastníci Event naskytl příležitost poznat a potkat přední osobnosti české e-commerce z řad technologických firem, menších, středně velkých a velkých e-shopů s obratem přesahujících 1 miliardu korun. Mezi účastníky se objevili zástupci z firem jako UrbanStore, Spokojený pes nebo Notino. Akce přilákala i novináře z médií jako Tyinternety.cz nebo Mediaguru. Posílení vnímání značky Acomware a značek partnerů Atraktivitu obsahu potvrdily rovněž ohlasy účastníků. Vedle řady děkovných e-mailů nás citovala přední oborová média jako Tyinternety.cz nebo Mediaguru. To v konečném důsledku pomohlo jak eventu, tak naší firmě a partnerům v budování své vlastní značky. Struktura eventu a opakovaná účast účastníků Eshopista se skládá ze 4 tematických eventů a dvou sportovních. Tuto akci pořádáme od roku 2014 a Eshopista: Budování značky v e-commerce se konal v 5. ročníku. Popularita akce se rok od roku zvyšuje. Účastníci se eventů účastní opakovaně, rádi se vrací a jejich počet stoupá. Vyšší poptávka po vstupenkách nás vede k hledání lokací s vyšší kapacitou. Sportovní eventy jsou již nedílnou součástí Eshopisty. Neformální charakter těchto akcí si pochvalují i samotní účastníci. DOPLNĚNÉ - Ohlasy médií -stk-. Vstup velkých módních e-shopů mění trh influencerů. MediaGuru [online]. 3. 6. 2019. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2019/06/vstup-velkych-modnich-e-shopu-meni-trh-influenceru/ -STK-. Notino: Po rebrandingu chceme jít více po emocích. MediaGuru [online]. 25. 6. 2019. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2019/06/notino-po-rebrandingu-chceme-jit-vice-po-emocich/ SZYNDER, Krystian. BiddingNews #5: Seznam.cz zkoumal využití mobilů při nakupování v Česku... Bidding Blog [online]. 8. 7. 2019. Dostupné z: https://biddingblog.cz/clanek/biddingnews5-seznam-zkoumal-vyuziti-mobilu-heureka-upravuje-vzhled-i-rozhrani-a-eshopista-se-loucil-diskuzi-o-brandingu KRISTOF, Samuel. Budování značky na fashion trhu. Vzdělávej se [online]. 20. 7. 2019. Dostupné z: https://www.vzdelavej.se/prednasky-konference/eshopista/budovani-znacky-na-fashion-trhu www.tyinternety.cz/e-commerce/lukas-burda-global-brand-manager-footshop-about-you-a-zalando-pokrivily-trh-influencerstvi-je-v-cr-precenovane-a-predrazene/
Doplňující informace
Eshopista začínal v roce 2014 s mottem „Eshopisté eshopistům“, kdy původním cílem bylo především sdílení informací a osobních zkušeností z online businessu mezi leadery e-shopů. Z počátku byl Eshopista zaměřený na příběhy významných českých e-shopů. E-commerce se ale mění a vyvíjí, proto bylo třeba přizpůsobit obsah i formát. Všechny akce od 5. ročníku 2018/2019 jsou rozdělené na panelovou diskuzi, inspirativní a expertní blok. Každý z večerů se věnuje úzkému tématu, které aktuálně rezonuje trhem. Kromě vzdělávání Eshopista vždy byl příležitostí pro setkávání. Už 6 let propojuje celou českou e-commerce scénu. Kromě klasických akcí organizujeme i dvě sportovní. Každý ročník zahajujeme výkopem na fotbalovém turnaji a v zimě si měříme síly v bowlingu.
Rozpočet
do 1 mio